söndag 19 oktober 2008

Böcker i massor!

Idag har jag spenderat dagen med att katalogisera mina böcker i en databas. Tänkte att om jag nu hyr ut lägenheten så vill jag ju ha koll så inga böcker eller filmer försvinner från mina bokhyllor. Och nog för att jag visste att mina hyllor svämmade över av böcker så inte trodde jag att de skulle vara riktigt så många.
Har hylla för hylla skrivit in titel, författare, genre, copyrightår samt bindning. Är dock inte riktigt klar men efter en massa nysningar och slut på hyllplats så gav jag upp för kvällen.
Att det tog såååå mycket längre tid än jag tänkt mig var inte på grund av ett längre telefonsamtal med Anna, utan att jag måste läsa baksidan på varje bok för att komma ihåg vad de handlade om. Kändes som jag inte läst hälften av böckerna fastän jag vet att jag har.
Men dessa gamla klassiker som jag läste första gången i högstadiet eller så och har läst om många gånger sedan dess, känns det nu som jag bara måste läsa igen!!

Så kanske jag stannar i Sverige en extra vecka för att läsa klassiska Sidney Sheldon-böcker, Peter Bly av Sten-Åke Cederhök, Tom Clancy-tegelstenarna samt hela Roland Hassel-serien av Olov Svedelid..... Bara för att jag kan!
Vi får väl se!
Kram Emma-Li

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du är ju lite smågalen som det är men vilket jobb...att skriva ner varenda bok med alla dessa uppgifter! I'm impressed!!
Btw, hur går det m uthyrningen, nån som hört av sig? Eller blir det dubbla utgifter som innan? Bilen då? Bättre lycka där?!?

Kram från en trött syrra som kom på i fredags att hon har migrän. (Det är därför synen försvinner ibland och jag får SUPERONT i huvet efteråt. (Gick hem i fredags pga det...))

Anonym sa...

Jisses så ambitiös du är. Vänta bara tills du får barn, då kommer du vara glad om du får gå på toaletten och äta ifred. Men som lotta skriver, du är ju lite smågalen som vi alla vet. Hoppas det är värt allt jobb.

Många blåsiga höstkramar från Tess och Kim