lördag 17 januari 2009

Blåsig Lördag

Idag har vi en härligt blåsig solig dag. Tim och Lewis (som var uppe redan vid nio!!! och inte tonårs-style lunchtid...) har återerövrat garaget genom en tripp till tippen.
Sovrumsgolvet är färdigt förutom lite lister här och var. Tim ska skruva dit dem nu. Lewis är i badkaret och har inte drunknat (än).
Städade gjorde jag igår så jag kan slappa förutom den vanliga mat och disk uppassningen.


Snart ska jag ut och promenera/jogga en runda i solen. Om jag nu kan komma upp från soffan! Har sådan otroligt hemsk träningsvärk efter gårdagens styrketräning. Min rumpa och mina lår är stela som på en gammal gumma och varje rörelse är en plåga. Att ta sig upp för trappan känns som tortyr! Men det borde gå över med lite mera träning! ;-)



Ska ta en kopp kaffe till innan sportbehån och träningsbyxorna åker på!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå!
Läste på resdagboken att det blir singstar snart. Vad härligt att se att några uppfyller uppdragen från bröllopet! Är det nån mer som har det?
Här inte allt ok. Johanna sjuk igen. Stackarn. Hög feber och yrar. Inatt fattade vi ingenting hon bara grät, tittade på oss och sa att "du får draken" - ??? Fattade efter ett tag att hon sov men det var läskigt. Så för att vi skulle få i hop dagen idag ska Elina bli lämnad av Lucia på dagis idag..Janne hinner med ett möte kl 7, hemma till 8 och jag hinner till jobbet till förhoppningsvis kvar ti 9. Ibland känns det extra mkt att man lever!! Kramis