fredag 12 december 2008

Fredag hela kvällen!


Jag hade precis publicerat dagens blogg när jag hörde julmusik och glada barn utifrån. Tim avbröt sitt kakel-skärande i garaget och kom inrusande och sa att jag skulle ta med mig kameran och komma ut. Sagt och gjort...
Runt krönet på våran återvändsgata kom självaste Tomten åkande på sin släde. Hans reflexväst-bärande små nissar samlade in pengar vid husen (till Bicester Round Table!?!) och han själv vinkade glatt och önskade alla en Merry Christmast.
Jag började genast ta kort men insåg att minneskortet till kameran fortfarande satt i datorn efter senaste juleljus-downloaden. Så in igen och hämta. Började filma men då blev kameran arg på mig för att batterierna var på upphällningen.
Lyckades till slut åstadkomma den toppenvideo som ni nu alla ska få njuta av!
Det här får man inte se på Steken 2b vid juletid inte!



1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastiska bilder ;) Här i Utby flyger oxå Tomten över hustaken på sin släde, men det får du ingn bild på nu... Kram