torsdag 13 november 2008

Onsdag i november


Igår fick jag åka Lotus på mörka engelska landsvägar. Jag satt med foten på bromspedalen hela vägen men tyvärr var det inte jag som körde så det hjälpte ju inte. Så efter femton minuters resa så hade jag kramp i benet och skulle samtidigt försöka krångla mig ur passagerarsätet i högklackade stövlar.

Dessa bilar är ju uppenbarligen inte byggda för kvinnor för det finns inget sätt att graciöst ta sig ur denna bil! Inte för att jag är graciös i vanliga fall men den bilen gör ju inte saken bättre. Och inte kan man föra en konversation i den heller vilket är ännu ett skäl till varför Lotus är för män. Snarare var jag lätt lomhörd när vi var framme vid Angus's och Liz's stuga mitt ute i ingenstans.
Och efter en hemlagad indisk och fotboll så lyckades jag nästan smuggla med mig en fyraårig Jack Russel tik under tröjan men insåg att någon så småningom skulle upptäcka detta och att jag då skulle vara huvudmisstänkt. Fick alltså avstå.
Till både Tim's och Angus's förtret så förlorade både Chelsea and Liverpool sina matcher i Carling Cup igår. Hahaha....

Ska ta en kopp kaffe till nu för snart kommer Tim hem från jobbet och då blir det kakling av badrum som gäller (fast jag får inte hjälpa till för jag är tydligen oförsiktig och klumpig! Kan inte förstå var denna uppfattning kommer ifrån?!)
Ha det gott alla!
Emma-Li

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, tantvarning på dig EmmaLi, bromsa från passagerarsätet, kan tänka mig att du gjorde ofrivilliga tjut också när det svängde för mkt!
puss Rille