lördag 7 februari 2009

Melodifestival!!

Äntligen är det dags!!
Ikväll drar första deltävlingen igång men eftersom jag befinner mig i England så får jag snällt hålla mig till vad Svt erbjuder över internet.
Har precis enminut-lyssnat på bidragen och inser att jag är besviken.

Ingen av kvällens låtar får mig att hajja till och känna att "denna är det!"
Alcazars låt är den enda som fastnade lite efter en snabblyssning och tjej-låtarna kommer jag inte ens ihåg titeln på efter 30 sekunder.
Scotts låt är tydligen favorit hos mina facebook-vänner men Herre Gud! vilken töntlåt!
Låter som en Jumper-låt från mitten av 90-talet med minst lika usel text. Verkar som ett enda långt nödrim, fast utan att rimma egentligen.
Men visst fastnar låten ändå.
Måste nog lyssna igenom låtarna en gång till under dagen och kanske jag då ändrar uppfattning om startfältet, det har ju hänt förr.
Men första intrycket är ändå att Scandinavium är värd något bättre än det här.

Nåväl, låt bästa (eller i de flesta fall mest mediokra) bidrag vinna!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är utmanad! Se min blogg. Kramis

Anonym sa...

Har ngt till dig i min blogg...kramis